poniedziałek, 28 listopada 2016

pompa

Potrzebuje pomocy w doborze pompy napowietrzającej. Miała by ona napowietrzać ścieki po przez 3 pompy mamutowe. Wysokość każdej z pomp to 1,5m. średnica rur fi 50. Jakiej mocy urządzenie by w tym wypadku zdało egzamin i jakiej średnicy wężyki najlepiej zastosować pomiędzy rozdzielaczem a mamutami?Dlaczego chcesz napowietrzać ścieki pompami mamutowymi? Najlepiej egzamin zdają dyfuzory membranowe, talerzowe, rurowe albo płaszczyznowe (o ile duża powierzchnia jest to napowietrzania). Dyfuzja telnu do cieczy jest zdecydowanie najlepsza przy drobnych pęcherzykach powietrza dlatego napowietrzanie drobnopęcherzykowe. W przypadku pomp mamutowych nie uzyskasz takowe napowietrzania, chyba że wewnatrz rury od pompy mamutowej zainstalujesz dyfuzor rurowy.Może bardziej naświetle sytuacje. Posiadam już wkopany betonowy zbiornik 10m3 (dwukomorowy). Mamuty dostałem praktycznie za darmo i chciałbym teraz samodzielnie wykonać instalacje napowietrzającą. Wiem niektórzy powiedzą po co kombinować ,było kupić gotową POŚ. Ale nie miałem wcześniej możliwości odprowadzenia ścieków a teraz mam. Na zwykłą oczyszczalnie z drenażem nie dostałem pozwolenia bo studnia (kopana) u sąsiada wadzi. Teraz gdy mam już wkopany zbiornik wiele się zmieniło i dla tego kombinuje. Szukam w sieci oraz na forum informacji i pomocy w tym temacie, doborze urządzeń itp. Jeśli mamuty faktycznie się nie przydadzą to trudno, trzeba będzie poświęcić trochę więcej z budżetu.Pompy mamutowe służą do pompowania, jakieś niewielkie napowietrzenie jest tylko efektem ubocznym. Wartość takich kawałków rury to poewnie kilkanaście zł za sztukę. Chcesz do nich dokupić dmuchawę za kilkaset złotych, więc nie żałuj jeszcze kilkudziesięciu (?) na dyfuzor.Więc trzeba jednak się będzie rozglądnąć za dyfuzorami. Pisałem już do jednej z firm zajmującą się napowietrzaniem ścieków oraz zbiorników wodnych. I wycenili mi gotowy stelaż wraz z 6 dyfuzorami rurowymi 63/500 na 1500zł. Oczywiście bez montażu, elementów mocujących ,wężyków itp. Powiem że jak dla mnie to troszkę dużo. A dochodzi jeszcze dmuchawa w raz z pojemnikiem,rozdzielacz wężyki i kilka innych drobiazgów....
Natomiast pompy możesz wykorzystać do przerzucania ścieków z jednej do drugiej komory.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz