czwartek, 22 marca 2018

gmina

POŚ nie jest przyłączem kanalizacyjnym ani żaden z jej elementów, projekt nie jest wymagany, do zgłoszenia należy dołączyć jedynie szkic, definicja przyłącza kanalizacyjnego jest zawarta w ustawie o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, rozdz.1, art.2, pkt.5,
Natomiast definicja POŚ- no cóż, to już jest bardziej skomplikowaneDokładnie tak jest, pobierasz druk zgłoszenia, kserujesz mapkę gdzie masz wrysowany budynek, zachowując wymagane odległości wykonujesz szkic na którym będzie widoczne w którym miejscy będzie oczyszczalnia no i oczywiście podajesz rodzaj oczyszczalni, dobrze jak masz jakiś certyfikat od sprzedawcy dotyczący modelu etc. do gminy, to wiadomo. Poza tym trzeba w gminie zgłosić rozpoczęcie użytkowania. Ale jeden z urzędników w gminie powiedział mi, że osobne zgłoszenie trzeba wysłać do starostwa. Otóż wg niego gmina tylko ewidencjonuje POSie pod kątem gospodarki wodno-ściekowej, a w starostwie trzeba zgłosić "po linii" budowlanej. Jak się o tym zapomni, to jest samowola budowlana, mimo że pozwolenie na budowę nie jest potrzebne.Zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych składa się w starostwie powiatowym i tylko w starostwie, jednak mam przed sobą zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych, które inwestor zmuszony przez urzędników starostwa, złożył w gminie i za to musiał zapłacić opłatę skarbową w wysokości 120zł. Jest to jawne naruszenie prawa.
Następnie składasz to do gminy, czekasz 30 dni jak gmina nie powie NIE przystępujesz do pracWniosek o pozwolenie na budowę inwestor składa we właściwym organie administracji architektoniczno - budowlanej - najczęściej jest to starosta. W przypadku pozwoleń na budowę obiektów: usytuowanych na terenach przeznaczonych do utrzymania ruchu i transportu morskiego, hydrotechnicznych, dróg publicznych krajowych i wojewódzkich, lotnisk cywilnych, usytuowanych na obszarach kolejowych oraz na terenach zamkniętych - wniosek należy złożyć u wojewody (art. 82 ust. 3 ustawy - Prawo budowlane).Dzień dobry czy ktoś mi może pomóc w poniższej sprawie.
W 2009r uzyskałem zezwolenie na budowę domu jednorodzinnego z szambem szczelnym z uwagi na fakt, iż działka na której zamierzałem budować dom nie miała dostępu do sieci kanalizacyjnej, gdyż takowa nie istniała nawet w planach. Po uzyskaniu zezwolenia na budowę rozpocząłem inwestycję. W międzyczasie dotarły do mnie informacje, iż gmina sporządziła plany budowy kanalizacji, która będzie przebiegała obok mojej działki. Oczywiście gmina "zapomniała" ująć w sporządzonych planach tzw. przykanalika czyli ominęła  pomiar hałasu wentylacji  mnie w ogóle w planie nie nanosząc przyłącza. W związku z powyższym zwróciłem się do gminy z podaniem o uwzględnienie mnie w planach budowy kanalizacji. W odpowiedzi gmina stwierdzała, iż w sprawie budowy przedmiotowej kanalizacji została wydana decyzja zatwierdzająca projekt gminy i udzielający gminie pozwolenia na budowę sieci kanalizacji. Dalej stwierdzono iż " na podstawie art. 15ust2 z dnia 7.06.2001 po wykonaniu inwestycji przez gminę mogę wystąpić o przyłączenie mojej nieruchomości do sieci przy czym na podstawie art.15 tejże ustawy wszelkie koszty poniosę ja". Nadmieniam , że budowa sieci kanalizacji nie rozpoczęła się jeszcze i chyba w najbliższym czasie się nie rozpocznie, a zezwolenie na budowę ważne jest do sierpnia 2012r.
Czy jest możliwe zmuszenie gminy do ujęcia mnie w swoich planach, jeżeli tak to co muszę zrobić i jakie są ewentualne podstawy prawne na które mogę się powołać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz